În secolul 21, procesul de vânzare nu se rezumă doar la: vânzător+client. Rezultatul interacțiunii acestora și a vânzării în sine depinde de: creativitate, operativitate, mesaj și, desigur, mediul online. Pentru a face cât mai accesibil și eficient procesul de vânzare online, a fost creat sistemul CRM. Cu ajutorul unui singur click acesta poate recepționa și răspunde la întrebările clienților, poate aduna informații despre tranzacții, expedia scrisori electronice și calcula rata conversiei pe site-ul companiei.
Ce reprezintă un sistem CRM?
Instrumentul inovativ CRM, captează toate solicitările clienților venite din messenger, viber, apeluri telefonice, whatsapp etc. Cu ajutorul lui, toate canalele de comunicare sunt administrate dintr-un singur sistem. Este de mare ajutor, mai ales pentru managerii de vânzări, dar și pentru directori – pentru a vizualiza toate rezultatele.
De obicei, companiile care nu au implementat încă un asemenea soft, sunt cele care au erori pe bandă rulantă. Însă, cei care deja operează cu el se pot confrunta cu anumite eșecuri, doar din motiv că nu apelează la specialiștii potriviți care îi vor ajuta să scoată toate foloasele din acest instrument.
- Introducerea greșită a datelor
Aceasta este cea mai mare greșeală, care poate aduce adevărate erori întregului sistem și acțiunilor care se doresc a fi realizate cu ajutorul CRM. Introducerea greșită a informațiilor despre produse/servicii, baza de date introdusă greșit, pot da peste cap tot proiectul. Așadar, este foarte important ca managerii care lucrează prin sistemul CRM să conștientizeze faptul că un soft, oricât de bun ar fi, nu poate să corecteze greșelile.
2. Lipsa de creativitate
Totuși, rațiunea este caracteristică oamenilor. CRM – este doar un instrument, acesta nu are capacitatea de a convinge oamenii să cumpere un anumit produs. El are scopul de a face conexiunea cât mai ușoară și eficientă. Adevăratul rol îl joacă managerii. Aceștia trebuie să vină cu noi idei creative, neordinare, care vor capta atenția clienților și le va stârni interesul. Nimic complicat, mai ales că CRM are la dispoziție un șir de instrumente care permit punerea în practică a ideilor creative.
3. Nici un pas fără comenzi fixe
CRM este un sistem inteligent. Poate îndeplini nenumărate funcții, doar dacă sunt setate de la început. Poate fi urmărită creșterea vânzărilor, activitatea managerilor, marketologilor etc. Rapoartele pentru aceste domenii sunt realizate automat de către sistem. Dar, așa cum e menționat mai sus, toate acestea trebuie introduse din start.
4. All-inclusive ar putea să nu fie productiv
De obicei, atunci când se apelează la CRM, așteptările sunt foarte mari. Se vrea totul pe tavă, repede, ușor și fără mari bătăi de cap. Lucru absolut greșit. Cel mai bine ar fi ca pentru început să fie adunate în CRM doar câteva activități. Abia atunci când acestea vor începe să dea roade, CRM-ul poate aduna și alte sarcini de lucru.
5. Clienții noi nu se prea împacă cu cei vechi
În cazul vânzărilor online, clienții noi nu ar trebui să fie puși în aceeași oală cu cei vechi. Anume aceasta este una dintre greșelile pe care le fac tot mai multe companii care operează prin sistemul CRM. Pentru ca pâlnia de vânzări să fie cât mai productivă, se recomandă să fie divizați în 2 entități diferite: unul format din datele clienților noi, iar cel de-al doilea cu datele clienților vechilor sau actuali. Pentru fiecare categorie vor fi realizate acțiuni diferite. Mesajul despre oferte, reduceri, cadouri, evenimente trebuie să aibă o abordare diferită și pot fi personalizate în mod individual pentru fiecare tip de client, și tot o dată automatizate, astfel încât managerii doar să realizeze scopul principal de a vinde. Această delimitare trebuie să fie realizată din start prin anumite setări în CRM.
CRM nu poate vinde, dar poate transforma o companie simplă în una profitabilă.