CRM se descifrează în modul următor: Customer Relationship Managament, în română Managementul Relațiilor cu Clienții. Sistemul CRM reprezintă o serie de instrumente, proceduri și strategii pentru îmbunătățirea relației cu clienții. Trăim timpuri în care societatea are tendința de automatiza cât mai multe dintre sarcinile zilnice pe care le avem, iar domeniul afacerilor, în special, nu se abate de la evoluția lucrurilor în direcția dată. Cu toate acestea, când vorbim despre business-ul mic sau mijlociu, acest aspect este neglijat, funcționând în continuare pe baza unei munci manuale și fără a aduna informații despre evoluția companiei. Astfel, pentru a ridica eficiența pe palierul dat, au apărut platformele de CRM, care pot elimina semnificativ lacunele menționat din proces.

Despre amoCRM

Dacă ar fi să ne întoarcem cu câțiva ani în urmă, în practic toate companiile lucrul se făcea pe principiul: în oficiu venea un apel din partea unui potențial client, managerul care era disponibil răspundea la telefon, oferea toate informațiile interesante pentru client, iar toate datele despre acesta se introduceau într-un document Excel. Cu siguranță, angajatul responsabil de interacțiunile cu clienții nu în toate cazurile era suficient de corect pentru a respecta regulile jocului, prelucrând corespunzător solicitările primite. În schimb, astăzi, prin intermediul sistemelor de CRM (Customer Relationship Management), toate apelurile care vin de pe site sunt înregistrate pe o platformă, angajații cunosc sarcinile bine definite, iar managerul este la curent cu toate vânzările inițiate și poate urmări cum este tratat fiecare potențial cumpărător. Un sistem de monitorizare de genul dat oferă compania amoCRM, înființată de Mikhail Tokovinin, cu sedii în mai multe țări ale lumii, la moment.

Ce este amoCRM? Un program de tip cloud, care nu necesită să fie instalat pe calculatorul angajatului. Proprietarul achită tariful selectat, conectează numărul necesar de angajați și departamentul de vânzări poate începe munca. Printre sarcinile de bază a sistemului se numără: monitorizarea vânzărilor, cumpărătorilor și înțelegerilor care au loc. Deja de câțiva ani, aceasta se numără printre cele mai bune sisteme CRM pentru vânzări în categoria  businessului mic și mijlociu. Platforma permite salvarea oricărui tip de informații despre clienți noi și permanenți: detaliile juridice, adresa și numerele de telefon, adresa de e-mail.

Ce putem urmări prin intermediul amoCRM:

  • numărul acțiunilor întreprinse în cazul fiecărei vânzări;
  • când ultima dată s-a comunicat cu clientul, dacă s-a ajuns la rezultatul propus sau nu;
  • etapele la care se află vânzarea, cine este angajatul responsabil și cât de lungă este perioada în care clientul ia o decizie;
  • poate fi setată urmărirea numărului vânzărilor efectuate de fiecare angajat în parte, câte dintre acestea s-au soldat cu eșec;
  • toate apelurile sunt înregistrate, astfel, în urma ascultării acestora, putem urmări cum echipa a gestionat apelurile și identifica motivul refuzului din partea clientului;
  • datorită faptului că platforma poate fi integrată cu alte canale de comunicare (de tip messenger sau orice rețea socială), odată ce am setat analiza analitică a acestora, putem urmări indicatorii, pentru a înțelege care este sursa principală de unde vin clienții noi și dacă au rost investițiile în publicitate.

Funcțiile și modulele de bază a sistemului amoCRM

Platforma amoCRM dispune de șase module, ce pot fi utilizate în timpul procesului de muncă:

  • Pagina principală – aici se găsesc toate informațiile de bază despre departamentul de vânzări, pe parcursul unei perioade de timp selectate (numărul vânzărilor în proces și celor încheiate, numărul de apeluri efectuate, numărul de sarcini în așteptare, numărul de contacte, etc.). Toată informația este prezentată sub forma unor grafice, cifre și tabele, în care sunt indicate conversia departamentului de vânzări, statistica despre noile lead-uri și eficiența de muncă a angajaților.
  • Vânzări – după cum am menționat, platforma este creată pentru monitorizarea vânzărilor, ca rezultat modulul dat reprezintă esența întregului sistem. Toate vânzările sunt grupate pe diferite paliere, ceea ce permite o mai bună gestionare a proceselor de afaceri, lucrul concomitent cu diferite categorii de clienți și parteneri. De exemplu, clienții pasivi vor fi abordați într-un anumit mod, diferit de felul în care se vor duce discuții cu cei activi, cu atât mai mult în cazul partenerilor, unde sunt utilizate complet alte tipuri de instrumente de interacțiune. Proprietarul platformei este cel care decide numărul etapelor pe care trebuie să le parcurgă un angajat în timpul unei vânzări.
  • Sarcini – aici poate fi urmărit numărul de sarcini care trebuie să le îndeplinească fiecare angajat, câte dintre ele au fost deja efectuate, la câte dintre ele a fost trecut termenul limită, numărul de sarcini planificate pentru astăzi și zilele ce urmează. Acestea pot fi grupate în funcție de prioritatea care o au (urgente sau importante), pot fi adăugate diferite tag-uri sau simboluri, și evidențiate prin intermediul culorilor. Totul este construit în așa mod pentru a reduce probabilitatea ca angajatul să comită vreo eroare.
  • Contactebaza de date clienți, unde poate fi urmărită istoria interacțiunilor cu fiecare client, numărul de mesaje și scrisori transmise acestuia, în ce momente acesta a reacționat pozitiv și în care mai puțin, cât timp s-a aflat la un anumit moment sau altul al procesului de vânzare.
  • Cutia poștală – odată cu integrarea cutiei poștale, poate fi urmărit numărul de scrisori primite, trimise și conținutul acestora, pentru fiecărui manager de vânzări, aparate. Este un bun indicator, dacă vrem să analizăm eficiența E-mail Marketing-ului, să testăm periodicitatea cea mai bună și să identificăm clienții fideli.
  • Date analitice – compartimentul în care este analizată eficiența fiecărui angajat și a întregului departament de vânzări.

Platforma amoCRM este una nouă în domeniul CRM din Moldova, dar oferă o multitudine de oportunități pentru o mai bună gestionare a procesului de vânzări și ridicării randamentului acestuia. Pentru a fi siguri că soluția dată se potrivește perfect concret unei afaceri, există posibilitatea de a-l testa pentru o perioadă de probă, demo amoCRM, care este complet gratis. Dacă ești curios să afli mai multe informații despre alte oportunități oferite de sistem, poți contacta amoCRM suport și vom fi bucuroși să răspundem la orice întrebare.

Fiecare client este important, iar felul în care este abordat trebuie să fie personalizat. Acum poți urmări toate etapele procesului de vânzări, de la primul apel sau mesaj, până la încheierea înțelegerii, pentru a ști ce urmărește publicul tău, cu ajutorul amoCRM.