Companiile moderne tind să implementeze tot mai multe soluții tehnologice, care le-ar ajuta la îmbunătățirea și eficientizarea proceselor lor interne de lucru. Una dintre acestea este telefonia voIP, ce reprezintă o alternativă mult mai ieftină și mai adaptabilă la necesitățile companiei, decât telefonia clasică. Iar pentru gestionarea eficientă a procesului de comunicare și a relațiilor cu clienții se optează pentru platformele CRM (Customer relationship management  sau gestiunea relațiilor cu clienții). Cu siguranță, fiecare dintre aceste două instrumente aduc beneficii semnificative afacerilor, dar mai ales posibilitatea de a le combina poate aduce schimbări radicale în business-ul tău.

O bună integrarea între platforma de CRM și cea de telefonie IP poate îmbunătăți considerabil procesul de efectuare și recepționare a apelurilor din companie. Integrarea oferă acces la o multitudine de funcții, care ridică nivelul de eficiență al muncii, de exemplu: e nevoie de un simplu click pentru a suna sau fără a trece dintr-o interfață în alta. Sunt automatizate sarcinile care se făceau anterior manual: planificarea apelurilor, transmiterea mesajelor text către clienți sau a informațiilor despre produs pe e-mail, rețele de socializare.

Din fericire, la moment conectarea acestor două instrumente se realizează cu ușurință și există o serie de lucruri care odată ce-s aplicate, îți permit să beneficiezi la maximum de posibilitățile ambelor platforme.

Sfaturi pentru îmbunătățirea conlucrării sistemului CRM cu telefonia IP

     1. Asigură-te că sistemul CRM are un bun API

Un API este o interfață de programare a aplicațiilor și reprezintă un set de protocoale și instrumente software care determină modul în care un CRM poate interacționa cu alte sisteme (precum voIP). Un API accesibil vă asigură faptul că toate informațiile disponibile în fiecare bază de date din companie vor fi sincronizate. Indiferent de departamentul cu care lucrează clientul dvs., angajații vor avea mereu informații actualizate pentru a răspunde mai bine la nevoile acestuia.

     2. Ai nevoie de o interfață ușor customizabilă

Platforma CRM trebuie să permită adăugarea unor câmpuri și butoane noi în interfață, cum ar fi să poți pune pe pauză robotul telefonic, sau să se facă un apel.

     3. Ferestra de tip pop-up super comodă, cu informații despre client

Alege un sistem CRM care permite funcția de a afișa pop-screen, pentru că nu toate o au. Adică, atunci când angajatul va suna un client, îi vor apărea informații despre acesta, ceea ce va ajuta la stabilirea unui contact corect și rapid, pentru a trece mai ușor la subiect.

     4. Numărul  de tranzacții API suportate de CRM

Pentru a evita problemele care pot apărea în centrele mari de prelucrarea a apelurilor, trebuie să te asiguri că sistemul CRM poate suporta un număr mare de tranzacții API.

     5. Posibilitatea de a efectua apeluri manuale

Asigură-te că sistemul CRM are o extensie testată care se conectează la sistemul voIP, pentru a permite efectuarea apelurilor în regim manual.

     6. Asigură-te că poți testa înainte de a implementa

Există o mulțime de aplicații web, care au ca scop să popularizeze sistemul de telefonie voIP și oferă o perioadă de probă, gratuit. Recomandăm să testezi mai întâi integrarea, după care să faci o investiție într-un anumit sistem.

     7. Lucrează cu un număr minimal de furnizori

În momentul integrării e mai bine să optezi pentru cât mai puțini furnizori, pentru a nu scoate bani în plus din buzunar. Este mai simplu să utilizezi o linie de contact pentru toate problemele tehnice. De exemplu, amoCRM Moldova oferă toate resursele necesare pentru integrare, consultații și suport tehnic.

Integrarea CRM-ului și a sistemului voIP poate aduce rezultate în scurt timp, dar este important să alegi furnizorul care corespunde cerințelor și specificului companiei tale. Dacă deții suficiente informații despre acest subiect, știi cum să alegi un prestator potrivit, care va corespunde necesităților tale.