CRM – Customer Relationship Management, ceea ce înseamnă managementul Relațiilor cu Clienții.

Aceste informații nu sunt doar pentru programatori și oameni din domeniul IT. Este o informație valoroasă pentru proprietarii de afaceri care doresc să înțeleagă ce este un sistem CRM. Cele mai multe informații pe această temă sunt scrise într-un limbaj foarte inteligent. De aceea, ne-am propus să înțelegem în profunzime ce înseamnă un sistem CRM și cum funcționează el.

De ce ai nevoie de un sistem CRM? Pentru vânzări. Prin urmare, cele mai importante detalii sunt: clienții și vânzările.

Când ai nevoie de un sistem CRM în companie

Circulă multe mituri în legătură cu acest subiect. Mulți spun că integrarea sistemului CRM poate asigura o creștere a veniturilor de cel puțin 30%. Însă, acest lucru se poate adeveri numai dacă urmărești câteva condiții de bază:

1.Sistemul CRM este setat corect, pentru nevoile specifice nișei de business.

2.Există un sistem de management care coordonează utilizarea, controlul și reglementarea sistemului.

3.Sistemul CRM se auto-modernizează pentru a-și păstra actualitatea.

Deci, un sistem CRM aduce rezultate atunci când este integrat corect și monitorizat. Când ai nevoie de un CRM în companie? Această întrebare dă mari bătăi de cap antreprenorilor. Confuzia creată pornește de la ideea că trebuie să ai mai întâi clienți și mai apoi să integrezi un CRM. Nu e tocmai așa. În primul rând, sunt companii care au câte 50 de cerințe de cumpărare pe zi, dar nu pot converti aceste cerințe în vânzări. Multe sunete nu înseamnă și mulți bani. CRM vine în ajutor în acest punct al procesului. Sistemul se ocupă de cristalizarea tuturor detaliilor și este un fel de catalizator care convertește ”potențialii clienți” în clienți adevărați.

 

Ai nevoie de CRM atunci când:

  • Se pierd solicitările și fluxul de clienți este gestionat din jurnale, tabele excel sau alte sisteme care nu funcționează și nu sunt automatizate.
  • Când sarcinile ce țin de tranzacții nu sunt îndeplinite sau se efectuează cu o mare întârziere din cauza incompetenței managerului.
  • În situații de conflict între client și manager, când nu ai posibilitatea să asculți din nou convorbirea telefonică.
  • Atunci când nu poți urmări statisticile reale despre acțiunile angajaților, numărul de apeluri și durata acestora.
  • Pentru a ”nu uita” niciodată că un potențial client a fost interesat de serviciile pe care le prestezi.
  • Nu vrei să pierzi eficiența, potențialii clienți și, mai mult, vrei să-i transformi în clienți reali.

AmoCRM oferă, în esență, un loc central de stocare a informațiilor și datelor despre clienți, de la nume și prenumele lor, cine este responsabil de comunicarea cu acest client, până la istoricul interacțiunii cu ei, și anume: la ce etapă din pâlnia vânzărilor se poziționează. De asemenea, un sistem CRM duce evidența produselor cumpărate sau serviciilor prestate fiecărui client în parte. Acesta adună feedback-urile unui client și toate reclamațiile lui, și le înregistrează automat în agenda persoanei responsabile de ele. AmoCRM fixează fiecare interacțiune cu clienții de pe toate canalele cum ar fi: web-site, telefon, e-mail, rețele de socializare sau chat-bot, convertindu-i prin intermediul pâlniei de vânzări. Secretul unui mecanism funcțional este integrarea unui sistem CRM din momentul primei tranzacții.

Ce obiective globale rezolvă CRM-ul pentru vânzări

  • Creșterea calității și viteza de procesare a solicitărilor clienților. Și, de asemenea, creșterea loialității clienților permanenți. Sistemul nu poate ”uita” sarcini, tranzacții și istoricul comunicării cu clientul. Setarea corectă permite managerului să lucreze simultan cu 400 de clienți ceea ce va determina creșterea cifrei de afaceri, cel puțin cu 30%.
  • Automatizarea proceselor.

Interfața amoCRM este comodă în utilizare și nu necesită o perioadă îndelungată de introducere și instruire. AmoCRM prevede și integrarea totală prin e-mail. Mesajele expediate de la un client sunt adăugate în locul corespunzător. Asta înseamnă că toată istoria comunicării și aranjamentelor cu clientul va fi la îndemână. Sistemul se integrează cu orice operator.

Efectuarea apelurilor de intrare și ieșire are loc printr-un singur click, cel mai important este că istoricul apelurilor și înregistrarea acestora se salvează automat pe cardul clientului. AmoCRM oferă și statistica necesară pe apeluri, ce îți va permite să urmărești cum departamentul de vânzări se descurcă cu sarcinile.

Setezi vânzările în mod automat. Funcția unică de la amoCRM permite integrarea în pâlnia de vânzări a tuturor instrumentelor de comunicare online și a tuturor etapelor de încălzire a clientului. Prin urmare, clientul poate accesa oferta, poate primi notificări, iar tu poți monitoriza întreg procesul, în vederea obținerii unor rezultate mai mari. În așa mod, convertirea potențialului client prin pâlnia de vânzări va avea loc, practic, automat.

  • Organizare și control

Vei putea crea pâlnia unică a cumpărăturilor periodice – sistemul sporește în mod automat fidelitatea clienților, astfel încât aceștia se întorc și cumpără din nou. Sincronizarea instantanee a clienților cu sistemul CRM permite oamenilor de afaceri să obțină o viziune completă asupra clienților și a managerilor.

  • AmoCRM este un sistem care poate fi configurat și în mod individual, el ține de principiul de follow-up.

Acest principiu spune că procesul nu trebuie să se oprească deloc până la finalizarea tranzacției. Generările automatizate de sarcini, înștiințările, documentele create după model la fiecare etapă – toate sunt interconectate și contează ca procesul să deruleze logic și să ducă spre finalizarea cu succes a tranzacției.

Viitorul CRM

Pe măsură ce tehnologia evoluează, modul în care lucrăm și ne conectăm cu clienții evoluează. Sistemele avansate depășesc funcționalitatea CRM pentru a răspunde unor cerințe, precum munca la distanță și inteligența artificială. Platformele CRM de astăzi pot ajuta companiile să profite la maxim de social media ca o sursă de noi clienți, informații despre perspective și informații pentru agenții de servicii pentru clienți. Toate aceste noi fluxuri de date sociale sunt integrate cu restul datelor disponibile despre un client, pentru a furniza o imagine și mai clară, precum și o serie de informații noi despre client.

Unele sisteme CRM pot utiliza inteligența artificială pentru a face recomandări bazate pe procesele companiei. În acest mod, sistemul se îmbunătățește în mod constant și automat, devenind mai inteligent și orientat mai mult spre nevoile clienților.