Lipsa unui control strict, dar și a unui sistem de gestionare cât mai simplă a afacerii sunt aspecte cheie, cu impact enorm asupra profitabilității unui business. Și nu putem să nu fim de acord cu acest lucru. De ce? Niciun model de afaceri sau tehnologie nu funcționează fără oameni! Și nici oamenii singuri nu vă vor aduce succesul peste noapte. Este ca în sport: nici măcar prezența unor jucători geniali în echipă nu înseamnă mare lucru fără o disciplină riguroasă și fără o strategie clară a jocului. În afaceri, această disciplină este asigurată de către sistemul CRM. Află în cele ce urmează care sunt avantajele majore ale acestui sistem de management al Relațiilor cu Clienții.

Motivație, disciplină și strategie – 3 piloni ai succesului în afaceri

Adesea auzim de la administratori că sarcinile stabilite de aceștia nu sunt îndeplinite sau sunt îndeplinite cu întârzieri semnificative, că  de multe ori, în loc să ia în primire sarcini finalizate, trebuie să asculte explicații de ce nu s-a ajuns la niciun rezultat. Unul dintre motivele pentru astfel de situații este absența procedurilor de reglementare și a unui sistem de motivație a angajaților.

Sfatul specialiștilor în Managementul Relațiilor cu Clienții este să faceți de astăzi regulă și să aduceți la cunoștința unui angajat următoarele 3 documente:

  • structura companiei (cine este responsabil pentru ce);
  • contacte (cu care să interacționeze);
  • descrierea postului, plus instrucțiunile pe înțelesul său.

Notă: Angajatul le poate găsi pe toate bine structurate în sistemul de gestionare CRM. Acolo își va primi sarcinile setate pe ziua respectivă și va cunoaște toate etapele de îndeplinire ale acestora.

În orice muncă, recompensa este importantă, și nu una simplă, ci una pe măsura efortului depus! Dacă un angajat îndeplinește până la 80% din sarcini, atunci munca sa trebuie verificată; dacă 80-100%, atunci o motivație standard (de exemplu: „bine lucrat!”) funcționează și dacă este peste 100%, atunci angajatul cu siguranță a meritat un bonus.

De exemplu, un truc interesant ar fi ca în prima zi a fiecărei luni să vă adunați angajații și să le prezentați 3 lucruri importante:

  1. Planul realizat pe luna trecută, să evaluați succesele, nu greșelile.
  2. Planul pentru luna următoare, să le prezentați obiectivele companiei în următoarele 30 de zile.
  3. Cel mai important – faceți un top al celor mai buni angajați, prezentați performanțele fiecărui manager în parte.

De unde să adunați aceste date, cu atât mai mult, în cifre?  Ați fi surprinși să aflați că CRM-ul o face mai bine decât ar face-o, manual, un manager. Sistemul le adună pe toate într-o singură platformă și le prezintă în forma unei diagrame simple, ușor de înțeles. 

Singurul lucru pe care trebuie să-l faceți este să vă învățați angajații că trebuie să ofere anumite cifre în ceea ce privește vânzările, în îndeplinirea KPI-urilor. „Digitalizați” fiecare angajat și controlați-i activitatea. Motivația eficientă fără digitalizare și control – nu funcționează. Așadar, convertiți cuvintele în cifre!

Controlul angajaților folosind un sistem CRM: implementarea indicatorilor de performanță 

Cu ajutorul sistemului CRM în Moldova, puteți nu numai să automatizați toate procedurile de rutină, ci și să controlați eficiența fiecărui angajat. Acest sistem de evaluare va fi clar atât pentru dvs., cât și pentru angajat, pentru că pentru a primi o recompensă pentru munca sa, acesta trebuie să obțină un anumit rezultat, fixat în cifre pe platforma respectivă.

Sistemul de management în Moldova CRM este un sistem de gestionare al relațiilor cu clienții și angajații. Cu alte cuvinte, este un software de aplicații pentru organizații, conceput pentru a automatiza strategiile de interacțiune cu clienții, în special pentru a crește vânzările, a optimiza rezultatele marketingului și a îmbunătăți serviciul pentru clienți, prin stocarea informațiilor despre clienți și istoricul relațiilor cu aceștia.

Subordonații dvs. nu vor mai avea nevoie de a explica eficacitatea sau ineficiența lor în cuvinte – veți vedea totul în timp real. Unii manageri de departament încă încearcă să vorbească cu angajatul, explicându-i că, dacă va face mai multe vânzări și va aduce venit companiei, va avea de câștigat. Însă controlul și gestionarea vânzărilor nu funcționează așa. Este nevoie de cifre cât mai exacte, iar acestea pot fi oferite doar de un CRM integrat profesionist.

De exemplu, pentru vânzarea cu amănuntul, există 3 măsuri ale performanței vânzătorului:

  • Fluxul de intrare (pentru a monitoriza angajații, puteți pune senzori la intrare care să arate câte persoane au intrat în magazin).
  • Numărul de bunuri din cec (dacă există o reclamă atractivă outdoor, atunci vedeți dacă vizitatorul a cumpărat altceva decât marfa la promoție unică).
  • Rata de creștere a cecului mediu (pentru a motiva angajatul, conectați bonusul cu creșterea cecului mediu).

Aceste metrici îi vor ajuta pe angajați să-și îndeplinească sarcinile cât mai rapid și cât mai eficient posibil. Tocmai de la acest nivel pornesc avantajele majore ale platformei CRM. Controlul angajaților, vânzărilor și a facturărilor va duce la gestionarea cu succes a afacerii dvs.

Sunteți gata să investiți în motivarea angajaților și să integrați sistemul CRM chiar de astăzi? Suntem aici să vă oferim tot suportul de care aveți nevoie!