Măsurarea și urmărirea performanței departamentului de vânzări este imperativă pentru bunăstarea generală a oricărei afaceri. Cum s-ar descurca un sistem de management CRM cu această sarcină?

Îți prezentăm cele 5 aspecte care stau la baza unei evaluări detaliate a echipei de vânzări prin intermediul unui sistem CRM integrat profesionist.

Unul dintre principalele talente pe care le posedă managerii seniori de vânzări este abilitatea de a vedea și de a înțelege clar imaginea de ansamblu a vânzărilor din companie. Aceste cunoștințe privind valorile performanței vânzărilor reprezintă nucleul succesului unei afaceri.

Dar, ce se întâmplă atunci când cei responsabili de departament nu au imaginea completă asupra cifrelor de vânzări? Răspunsul nu este unul satisfăcător.

O imagine incompletă este provocată din cauza lipsei următoarelor discipline:

  • Nu se urmărește performanța colectivă a echipei de vânzări.
  • Nu sunt setate obiectivele atât pe termen lung, cât și pe termen scurt.
  • Echipele de vânzări își concentrează forțele pe detalii ce nu contează cu adevărat și nu vizualizează întreaga imagine a performanțelor sale.
  • Lipsește capacitatea de eficientizare a muncii îndeplinite.

Deținând cunoștințe complete despre cifrele de vânzări și indicatorii KPI ai angajaților, șefii de departament pot obține controlul asupra imaginii de ansamblu a reușitelor. Un software CRM inteligent și intuitiv – cum ar fi cel integrat de echipa AmoCRM Moldova – îmbunătățește claritatea cifrelor, urmărind și măsurând intuitiv performanțele echipei tale de vânzări.

 

  • CRM și soluții pentru îmbunătățirea performanței de vânzări

 

Stabilirea obiectivelor realizabile pentru echipele de vânzări este extrem de importantă în prima etapă a evaluării echipelor de vânzări. Stabilirea unor obiective nejustificate le poate înăbuși abilitățile de comerț. Acestea trebuie stabilite între managerii de vânzări și rezultatele obținute din platforma CRM.

Un CRM în Moldova precum cel oferit de Glucose îți permite să analizezi performanțele anterioare și să stabilești obiective ulterioare. Rapoartele din CRM îți pun la dispoziție informații care ajută la evaluarea oricăror îmbunătățiri necesare.

Un ciclu de vânzări care durează prea mult fură din timpul investit în acestea. Sistemul de management avansat oferă sfaturi valoroase cu privire la încadrarea optimă în timp – cât timp durează o etapă a pâlniei de vânzare și cât timp are loc un Customer Journey în compania ta.

 

  • Imagine de ansamblu clară datorită previziunilor din rapoartele CRM

 

O pâlnie de vânzări clar definită oferă managerilor vizibilitatea necesară pentru a analiza instantaneu procesul complet de vânzare. Interfața user-friendly a CRM-ului de la echipa AmoCRM Moldova îți pune la dispoziție valorile ce permit capacitatea de a măsura productivitatea afacerii în detaliu.

Astfel, un CRM personalizat ar trebui să ofere oportunitatea de a efectua urmărirea valorilor, cum ar fi:

  • sarcini finalizate;
  • comunicări pe Social Media;
  • tranzacții obținute și pierdute;
  • previziuni viitoare.

Aceste 4 metrici ajută la construirea imaginii de ansamblu asupra departamentului de vânzări. 

 

  • Funcționarea intuitivă și lină a sistemului de gestionare CRM

 

Analiza complet personalizată face ca toate aspectele legate de urmărirea și măsurarea diferitelor segmente ale procesului de vânzări să fie mai rapide și mai productive. În plus, CRM-ul nostru oferă acces instantaneu la rapoarte și KPI-uri de vânzare care odată furau o mare parte din resursele de timp ale managerului.

Fiecare aspect al KPI-urilor echipei tale de vânzări poate fi automatizat și măsurat instantaneu – clienți noi, volum de vânzări, achiziție de clienți, durate de etapă a pâlniei de vânzare, mesaje de abordare etc.

 

  • Factorul uman înlocuit inteligent cu metrici de performanță

 

Ședințele ce nu oferă nici o perspectivă sau valoare reală sunt o pierdere de timp pentru toți managerii de vânzări. Sistemul de gestionare CRM măsoară și urmărește atâtea componente ale valorilor performanței vânzărilor, ar fi păcat să pierzi astfel de informații.Ei pot învăța din punctele lor forte și punctele slabe în diagrame și ilustrații ușor de înțeles, furnizate de CRM.

Urmărirea și măsurarea succesului echipei tale de vânzări poate fi realizată prin următoarele activități:

  • Utilizează rapoartele CRM cu înțelepciune în evaluarea angajaților, dar nu uita să discuți și față în față cu ei.
  • Stabilește obiectivele departamentului prin conexiunea între CRM și oamenii de vânzări. 
  • Și nu ignora aspectul uman – managerii de vânzări sunt ochii și urechile companiei tale. Asigură-te că îi menții implicați în conversație și în toate etapele procesului de vânzare.

 

  • Concurență sănătoasă între managerii de vânzări

 

Datorită rapoartelor ce conțin diagrame cu performanțele managerilor de vânzări, aceștia vor putea singuri să-și evalueze succesele și, de ce nu, să fie premiați pe măsură. Extrem de transparent și simplu în urmărire, sistemul CRM este platforma perfectă pentru a-ți evalua fiecare angajat și de a-l motiva în atingerea obiectivelor mai mare în fiecare lună. Cifrele exacte, prezentate lunar, devin motivația angajaților, iar dorința lor de a crește este direct proporțională cu succesul companiei.